• BLOG
De ongevraagde vraag

De ongevraagde vraag

Ondernemers zijn meesteroplossers. Geef jou een extern probleem en je bedenkt drie routes naar de oplossing, plus een plan B, C en D voor als de wet van Murphy besluit dwars te liggen. Maar zodra het gaat om je eigen bedrijf, je eigen groei, je twijfels … dan valt er ineens een oorverdovende stilte.

Vragen zijn er namelijk genoeg.
“Ben ik nog wel bezig met de juiste doelgroep?”
“Waarom loopt mijn marketing niet zoals ik wil?”
“Hoe krijg ik mijn ideeën eindelijk eens van papier af?”

Maar uitgesproken worden ze niet.

Ondernemers verwachten van zichzelf dat ze altijd alles zélf moeten weten. Dat vragen stellen een teken van zwakte is, of – misschien nog erger – dat het laat zien dat je het niet onder controle hebt. En dus worden de vragen weggestopt, netjes opgevouwen en gestapeld in een onzichtbare lade. Tot die lade zo vol zit dat het bedrijf begint te kraken.

En dat is zonde. Want een ongestelde vraag is vaak een onbenutte kans.

Bij in2thecrowd zien we het keer op keer gebeuren: ondernemers die pas na maanden toegeven dat ze eigenlijk al die tijd vastliepen. Dat ze niet wisten hoe ze verder moesten. Dat ze dachten dat ze “het wel even zelf zouden oplossen.” En zodra ze die vraag wél stelden, er een wereld openging. Ruimte. Rust. Richting.

Wij zijn er om jouw vragen wél te laten klinken. Om ondernemers te laten ontdekken waar het echt wringt, waar het potentieel verstopt zit en hoe je jouw bedrijf niet tekort hoeft te doen. Want groei begint niet met een antwoord. Groei begint met het durven stellen van de juiste vraag.

Dus aan alle ondernemers: laat die lade open.
Stel. Die. Vraag.

Wij luisteren.

Deel dit bericht!